בעיות נפשיות כמו חרדה והתקפי פאניקה שכיחות הרבה יותר ממה שאתם חושבים. למעשה, יותר ויותר מבוגרים חווים איזושהי הפרעת חרדה מדי שנה. כולם, גם מפורסמים וספורטאים שנראה כי הדבר לא יפגוש בהם. 

עם זאת, למרות שכיחות זו, לא כולם ניגשים לטיפול. למה?

 

בריאות גופנית מול בריאות נפשית:

בתפיסה, הבריאות הגופנית קודמת לכל כיוון שמצבנו הגופני משפיע ישירות על חיינו. עם זאת, לבריאות הנפש ישנה השפעה רבה ואף באותה מידה על חיינו. בריאות נפשית ירודה משפיעה על כל תחום בחיינו כולל היכולת לישון ולהחלים מפציעות. בנוסף, בעיות אלו מחלישות לנו את האנרגיה ומשפיעות על האופן שבו אנו מתקשרים עם אחרים. 

 

רשת חברתית חזקה משפיעה לטובה על בריאות הנפש שלנו. ישנם אפילו מחקרים המציעים טיפול בעיסוי כאמצעי יעיל לשיפור הרווחה הנפשית.

 

הומאוסטזיס- אומנות האיזון:

גופנו פועל כל הזמן כדי לשמור על הכל בתוכנו בתוך מערכת פרמטרים צרה ובריאה. טמפרטורת הגוף, הסוכר ולחץ הדם הם רק כמה מהמדדים שהרופאים עוקבים אחריהם במהלך הבדיקה הכללית שלנו. הגוף שלנו נמצא בשיווי משקל (הומאוסטזיס) כשהכל באיזון. פולשים זרים בצורת וירוסים או חיידקים יגרמו לגופנו להגיב. גופנו מפעיל הגנות, כולל תגובת הדלקת, הכרוכה בהגברת לחץ הדם וטמפרטורת הגוף.

 

אך זיהומים אינם הדבר היחיד שיכול להוציא את גופנו מאיזון. התזונה ומצבנו הגופני הכללי משפיעים על רווחתנו הכללית. תזונה לא מאוזנת היא אחד המניעים העיקריים לבריאות לקויה. תזונה לקויה יכולה להשפיע על מצב הרוח וההתנהגות שלנו, כמו גם על יכולתו של גופנו לשמור על הומאוסטזיס. 

 

תגובות הגוף לחוסר איזון:

תגובות פיזיות, כמו התקפי פאניקה, הן הדרך של הגוף שלנו להגיב ללחץ משמעותי. התקפי פאניקה יכולים להתבטא בכמה דרכים:

הנפוצה הוא דפוס חשיבה כזה שמגביר את חרדתנו ללא הרף עד שנגיע למצב של בהלה. אחרים חווים התקפי פאניקה מתרחישים או חוויות מסוימות, כגון דיבור בציבור או צלילים חזקים שמזכירים להם אירוע טראומטי.

 

ישנן אפשרויות טיפול ברות קיימא לכל סוג של חוסר איזון. אמצעים טיפוליים ותרופתיים להשגת איזון קיימים בנוסף לדיאטה ולפעילות גופנית. אך, ישנן גם גישות שאינן תרופתיות שיכולות לעזור להקל על המעבר חזרה לבריאות.

 

עיסוי ככלי לקידום בריאות הנפש:

במחקר אחד, החוקרים השתמשו בשורה של גישות לא פרמקולוגיות, כולל עיסוי, כדי להקל על התסמינים ההתנהגותיים והפסיכולוגיים של חולים עם דמנציה הנגרמת על ידי אלצהיימר. מחקר זה הוא משמעותי מכיוון שהוא מראה שספקטרום שלם של מחלות (מתסיסה ועד דיכאון) יכול למצוא טיפול יעיל מגישות אלטרנטיביות שאינן מסתמכות על תרופות.

 

מסאז תאילנדי:

אנשים המבקשים לשפר את רווחתם הנפשית יכולים גם להשתמש בעיסוי. טכניקות עיסוי כמו העיסוי התאילנדי המסורתי מפעילות תנועות לחץ ומתיחות שהוכחו במחקרים קודמים כמשפרות זרימת דם מפחיתות דלקות ומסייעות בכאבי שרירים וכאבי גב. 

 

בנוסף, ניתן להשתמש במסאז תאילנדי כאמצעי לשיפור ההתאוששות לאחר פעילות גופנית ולטיפול בכאבי שרירים התפוסים כתוצאה מהאימון. בשילוב עם תזונה משופרת ופעילות גופנית, עיסוי יכול לשפר מאוד את מצב הרוח, להפחית את התסיסה הנפשית ולסייע בהורדת רמות הלחץ הכללי.

 

עיסוי תאילנדי- יתרונות נוספים:

מעבר ליתרונותיו הרבים בשחרור הנפש, העיסוי התאילנדי ידוע ביתרונותיו הרבים המשפיעים על הגוף כולו. בזכות המתיחות והלחיצות הממוקדות, העיסוי התאילנדי מסייע לשיפור תנועת וגמישות השרירים, מסייע בבעיות שרירים ועצמות כגון: כאבי גב, כאבי כתפיים תפוסות וכאבי רגליים. בנוסף, העיסוי התאילנדי מסייע גם לכאבי ראש ולמיגרנות, לפעולה תקינה של מערכת העיכול ומערכת הנשימה והנעת 

 

מזמינים אתכם אלינו- עיסוי תאילנדי בתל אביב

אם גם אתם, או מישהו יקר לכם, חווים התקפי חרדה או לחץ נפשי המתבטא בכאבי שרירים, אנו מזמינים אתכם  לשקול טיפולים אלטרנטיביים לבריאות הנפש. זה חיוני לא רק לאיכות החיים שלכם בטווח הארוך, אלא גם לרווחתכם הגופנית. במרכז לעיסוי תאילנדי בתל אביב תוכל למצוא מגוון רחב של טיפולים משחררים ומשרים הרמוניה גופנית ונפשית.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *