רפלקסולוגיה, למי שלא מכיר, זוהי שיטה המיועדת לאבחון מחלות וכאבים וגם טיפול בהן- והכל דרך כף הרגל. השיטה מבוססת על כך שבכפות הרגליים ישנה מפה מיוחדת שמשקפת את כל האיברים השונים בגוף וכך אפשר ללחוץ על נקודה מסוימת ברגל שמטפלת בכאבי ראש, ועל נקודה אחרת שמקלה על כאבים בבטן וכך הלאה. נכון שאי אפשר עכשיו לעבור טיפולים פיסיים הקשורים במגע וביניהם רפלקסולוגיה, אבל זה לא אומר שצריך להישאר עם הכאבים- אלא פשוט ללמוד לעשות את זה לבד.

רגע לפני שמתחילים- למי רפלקסולוגיה תעזור ומתי?

כאמור, בשיטת הטיפול הזו אפשר לטפל במצבים פיזיים ונפשיים, ולהקל על סימפטומים. אם אתם בריאים ולא בתחילת הריון ולא נאסר עליכם על ידי הרופא לקבל טיפולים ברפואה משלימה, אתם יכולים להנות מטיפולי רפלקסולוגיה.

· אם אתם סובלים מעייפות ותשישות

· כאשר אתם סובלים משרירים תפוסים, בעיקר מכאלה הנובעים ממתח ולחץ

· כאבי ראש כולל מיגרנות

· כאבים בגוף שמקורם לא בדלקת או פציעה

· קשיי עיכול , צרבת, מעי רגיז, כאבי בטן חוזרים, עצירות, שלשולים, גזים

· הפרעות הורמונליות כגון מחזור לא סדיר או תפקוד לא תקין של בלוטת התריס.

רפלקסולוגיה- תעשו את זה בעצמכם:

אז אי אפשר לצאת מהבית לקבל טיפול ואי אפשר להזמין איש מקצוע שיעשה לכם טיפול אבל אפשר בהחלט לעשות את זה בעצמכם. קודם כל תקראו על השיטה, מה עומד מאחוריה, מי המציא אותה ועל מה היא מבוססת. חשוב גם להוריד מהרשת את המפה של כפות הרגליים בכדי שתדעו בדיוק על אילו נקודות אתם לוחצים תוך כדי טיפול.

עכשיו, נקו את הרגליים היטב- פנקו את עצמכם או בן/בת הזוג במקלחת קצף חמימה לרגליים ויבשו היטב. שימו מוסיקה נעימה, סדרו את המיטה או את הספה, ושמי שמקבל את הטיפול ישכב בנוח עם כפות הרלגיים מעט מורמות ומעל מגבת.

מי שמעביר את טיפול רפלקסולוגי שישקיע! התחילו בעיסוי מרגיע עם שמן ולאחר מכן התחילו ללחוץ בעדינות על נקודות תוך כדי העיסוי- איפה שיכאב, סמנו ובדקו במפה מה זה אומר. לאחר מכן התמקדו במקום הספציפי בעיסוי עדין עם לחיצות קלות יותר ולחוצות עמוקות יותר. במקביל תוכלו גם לשאול את מי שמקבל את העיסוי איפה כואב לו ולנסות לחפש את המקום במפה של כף הרגל וללחוץ על הנקודה הרלוונטית ולבדוק שזה באמת עובד.

לאחר מכן התחלפו- עכשיו מי שקיבל את הטיפול יעביר את הטיפול- תוך כדי דברו, שוחחו, השקיעו בעיסוי, קראו על הרפלקסולוגיה ולמדו איך היא יכולה לעזור לכם. נהלו יומן מעקב לראות אם זה עובד!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *