אמנם מילות השיר המפורסם אומרות “אהוב אותי בכפות ידיך לחי צוואר כתף…” אבל כל מי שאי פעם נתפס לו הצוואר הכתפיים או הגב וקיבל עיסוי משחרר ישמח לשיר למעסה שלו “עסה אותי בכפות ידיך גב צוואר כתף…”

ועכשיו ברצינות- שלושת האיברים האלה לא רק רק פיזית נמצאים צמודים זה לזה הם מקושרים אחד לשני משפיעים אחד על השני ומקרינים כאב או משחררים זה את זה. לכן לרוב עיסוי לא יהיה רק עיסוי לצוואר רק עיסוי לכתפיים או רק עיסוי לגב אלא עיסוי צוואר כתפיים וגב.

כאבי גב- לא תמיד המקור:

רוב האנשים סובלים מכאבי גב, בעיקר מכאבי גב תחתונים או בשכמות. לרוב זה לא המקור לכאב אבל שם הוא מתבטא. אם תגלו את הנקודה הכואבת תופתעו לגלות שהיא לא המקור לכאב אלא ההשלכה שלו ולפעמים זה יכול להיות נקודה תפוסה בצוואר או בכתפיים או בחלק אחר בגוף שלא קרוב פיסית אבל משפיע באופן משמעותי.

כל האיברים בגוף קשורים זה לזה ומשפיעים אחד על השני וזה כבר לא מפתיע שלחיצות  על נקודות מסוימות בכף היד או בכף הרגל משחררות כאבים בצוואר או בראש, אך כאשר מדובר באיברים צמודים כמו גב וצוואר וכתפיים אז הסבירות שהם יכאבו ביחד או ייתפסו ביחד הוא גדול יותר.

יש הרבה הסברים רגשיים לסיבות למה הכתפיים נתפסות ולמה הצוואר תפוס- לרוב יאמרו לכם שאתם מעמיסים על עצמכם או לוקחים יותר מדי על עצמכם וזה מהווה משקל כבד על הכתפיים או שאתם לא מסתכלים לצדדים ולא גמישים ובגלל זה הצוואר תפוס. אל תזלזלו בהסברים האלה! אם תעצרו רגע ותבדקו תגלו שלפעמים הם בעלי משמעות ומהווים הסבר או לפחות סיבה חלקית לכאב. אז מה עושים? מעסים!

עיסוי גב צוואר כתפיים וגב משחרר באופן משמעותי את הכאב המקומי וברגע שמשחררים את הצוואר התפוס הוא משפיע על הכתפיים שגם הן משתחררות ועל הגב שגם הוא משתחרר. במקביל לעבודה הפיסית ושחרור הכאב המקומי ולחיצות בנקודה שמהווה את המקור לכאב, השחרור נעשה גם ברמה הרגשית שכן עיסוי שכזה משחרר את הראש ואת הנפש ממחשבות, מלחצים, ממתחים ומריכוז בכאב של האיברים התפוסים. השחרור הרגשי ביחד עם השחרור הפיסי מסייע בהקלה על הכאבים ובשחרור מהיר יותר של האיברים הכואבים.

אל תחכו לכאב משמעותי ואל תחכו שייתפסו לכם כמה איברים ביחד כמו גב תחתון גב עליון צוואר וכתפיים- גם אם רק מתחיל להציק לכם מקום אחד או שלושתם או שאתם מרגישים אי נוחות גשו לקב עיסוי צוואר כתפיים וגב במסגרת מסאז תאילנדי מפנק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *