הטיפול הרפלקסולוגי אולי לא מוכר לכם כמו כמו דיקור סיני, אך מומלץ לבחון את היתרונות הבריאותיים שלו.
בעזרתו ניתן לטפל במכאובים מסוגים שונים ולהפחית את עוצמת כאבי מחזור, מיגרנות, כאבי גב ועוד. אבל מה שאולי הכי אטרקטיבי למי שמקבל את הטיפול הוא שמדובר בפתרון לא פולשני להקלה בכאבים וכל הקסם הזה מתרחש בעיקר בכפות הרגליים.

הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על הטיפול המיוחד הזה.

איך הטיפול עובד?

אף על פי שטכניקות רפלקסולוגיה כף הרגל המודרניות פותחו בראשית המאה ה-20, שורשי טיפול זה חוזרים למצרים העתיקה ולסין. רפלקסולוגיה היא שיטת טיפול הפועלת מתוך הנחה שאנרגיה נעה לאורך ערוצים בכל הגוף. אנרגיה זו הופכת נגישה דרך נקודות לאורך כפות הרגליים, הידיים והאוזניים.

על ידי לחיצה על נקודות רפלקסולוגיה במקומות ספציפיים לאורך ערוצי האנרגיה הללו, המטפל יכול להקל על חסימות אנרגיה המחוברות “בצורה רפלקסיבית” לאיברים, בלוטות וחלקי גוף שונים. מניפולציה על נקודות לחץ אלה מגרה גם את מערכת העצבים, מעודדת שחרור תחושה טובה (אנדורפינים) ומשפרת את תפקוד מערכת הלימפה.

הדבר דומה לגישה בה משתמשים בדיקור סיני, שבמקום זאת נועצים מחטים דקות בנקודות מסוימות בכל הגוף כדי להשיג את אותן התוצאות. לאחרונה, חוקרים סינים טענו כי איתרו את הדיקורים הללו בבדיקות CT.

מחקרים מצביעים על התועלת הרפלקסולוגית בטיפול במצבים כמו כאבי מחזור, כאבי ראש, אסטמה, כאבי גב, עצירות ותסמונת המעי הרגיז. מחקרים אחרים הראו כי רפלקסולוגיה עשויה להועיל לניהול כאב ותסמינים אחרים הקשורים לטרשת נפוצה וסרטן, ואף לדאגות שאינן קשורות לכאב, כמו חרדה.

 

מה חווים במהלך הטיפול?

לפני שתקבלו טיפול רפלקסולוגיה, ככל הנראה המטפל ישאל מספר שאלות אודות ההיסטוריה הרפואית שלכם. הוא או היא ישתמשו במידע זה כדי ליצור טיפול מותאם אישית המכוון לצרכים האישיים שלכם.

טיפול עיסוי רגליים, שאורכו יכול לנוע בין 30 ל -60 דקות, יתחיל בשכיבה על שולחן או בישיבה על כיסא כשהרגליים חשופות. רוב המטפלים מתחילים לעסות את כפות הרגליים ו / או את הידיים, ולעתים קרובות הם משתמשים בטכניקות ובמכשירי עיסוי כאשר הם מגרים את נקודות הרפלקס, כולל לחץ על האצבעות והאגודל, שמנים או מוצרים ארומתרפיים, ומכשירים כמו כדורים ומברשות.

הטיפול אינו כרוך בתחושת כאב כלל, אך עלולים להרגיש לחץ על כפות הרגליים ועקצוץ באזורים אחרים בגוף. מטפלים רבים מסיימים את הטיפול בכך שהם מראים כיצד לבצע טכניקות רפלקסולוגיות פשוטות לטיפול עצמי בבית. המטפל עשוי גם להמליץ ​​לחזור לפגישות שבועיות למשך חודש עד חודשיים, בהתאם לצרכים הבריאותיים שלכם.

בעוד שרוב האנשים חשים נינוחים ורגועים לאחר טיפול ברפלקסולוגיה, חלקם חווים תסמינים פחות נוחים כמו בחילות, עייפות ותנודות במצב הרוח.

 

האם הטיפול טוב עבורי?

רפלקסולוגיה היא שיטה שיכולה להועיל לגברים ונשים בכל הגילאים.
כל הנושא פגע כלשהו ברגליים צריך להימנע מעיסוי רגליים עד להחלמה מוחלטת.

טיפול רפלקסולוגי עשוי להיות מסוכן עבור אנשים עם סוכרת, דלקת מפרקים ניוונית בכף הרגל או בקרסול, בעיות זרימה חמורות הפוגעות בגפיים התחתונות, סרטן מסוים, מחלות לב, יתר לחץ דם לא מטופל, זיהומים פעילים, מחלות נפש, אבני מרה ואבנים בכליות.

שוחחו עם הרופא טרם טיפול במידה וישנן חששות מסוג זה.

אף על פי שרפלקסולגיה כף הרגל מועילה להפחתת נפיחות בכף הרגל במהלך ההריון, היא גם יכולה לזרז לידה במידה ומבוצעת באופן שגוי.

איפה כדאי לעשות את הטיפול?

הימנעו מלראות מטפלים המתיימרים לרפא מחלות קשות. מומלץ לחפש מקום בעל ביקורות טובות ומטפלים מוסמכים.
המרכז לעיסוי תאילנדי בתל אביב מזמין אתכם ליהנות מטיפול להקלה בכאבים ושחרור הנפש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *