כל מה שצריך לדעת על עיסוי כף הרגל

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

עיסוי כף הרגל הינו פרקטיקה תאילנדית מסורתית אשר משחררת כאבים, מפחיתה מתח ומחזירה לגוף את האיזון הכללי.

טכניקת עיסוי כף הרגל התאילנדית מגיעה ממפגש קסום בין שיאצו, רפלקסולוגיה ויוגה. מסאז לרגליים נועד לספק רגיעה מיידית ומתמשכת לכל מי שבוחר ליהנות ממנו. בנוסף, הודות לעדינות הטיפול, שמקורה בתערובת של השיטות השונות אשר נחקרו במשך אלפי שנים, המסאז נגיש ומותאם כמעט לכל אדם. 

גירוי, הרפיה, איזון מחדש … הרשו לנו להציג לכם את כל היתרונות של עיסוי כף הרגל התאילנדי!

 

מקור עיסוי כף הרגל

עיסוי כף הרגל, או רפלקסולוגיה בכף הרגל, הוא טיפול שמקורו בסין ונמנה כחלק מהרפואה הטבעית. עיסוי זה מסייע לשחרר מתחים, מקל משמעותית בכאבים, מפחית לחץ ובעיקר, מחזיר את האיזון הכללי של הגוף. רפלקסולוגיה של כף הרגל מתבצעת כבר יותר מ 5,000 שנה במדינות אסיה וכיום, היא נהוגה ברחבי העולם כולו.

 

עיסוי כף הרגל נוצר בהשראת דיקור סיני ושיאצו. בעת ביצוע עיסוי כף הרגל, המטפלים דואגים לכל איבר בגוף, מאזנים את זרימת אנרגיית הגוף והאנרגיה החיונית.

 

למעשה, בתרבות האסיאתית, גוף האדם נחשב כמפזר זרם אנרגיה. כאשר אנרגיה זו זורמת ומשתנה באופן תקין, הגוף יחווה בריאות והרמוניה בחיי היומיום. 

 

רפלקסולוגיה ברגליים לריפוי מחלות

 

על פי התרבות התאילנדית, כפות הרגליים מייצגות את מצבו הבריאותי של גוף האדם. גוף האדם כולו "מסומן" על כפות הרגליים, ולכן נקודות העניין של הגוף הפרושות לאורכן, מהוות מיפוי של האורגניזם ומצבו הפיזי.

 

במהלך עיסוי רגליים, המטפלים יכולים לחוש במצבי הגוף פשוט על ידי התבוננות בנקודות מפתח בכפות הרגליים. המטפלים חוקרים את ההתנגדות, האיכות והקושי של נקודות אלה, מעריכים את מצבם ואת הטיפול בהם. סוג זה של עיסוי מגרה את מערכת הריפוי העצמי באמצעות לחץ, תוך ביצוע תנועות עמוקות וממושכות.

 

כף הרגל, מפת גוף האדם

 

כף הרגל נחשבת לרוב כקישור בין כל הגוף, והיא רגישה במיוחד. כל אחד מאזורי הרפלקס שלה תואם לנקודות אסטרטגיות של חלקים מהאנטומיה, המורכבים מכמעט 8,000 קצות עצבים, עליהם מבצעים מניפולציה מקצועית. לכן, מהעקב ועד קצה כל אצבע, מטפלים באזורים מקומיים שונים בזהירות מיוחדת.

 

איברי צד שמאל של הגוף מוצגים ברגל שמאל ואלה הימניים מוצגים ברגל ימין. כל נקודת מפתח מייצגת איבר בגוף האדם. מהסינוסים ועד לעצב הסיאטי, ישנן כ 39 נקודות מפתח בכפות הרגליים המייצגות חלקים חשובים בגוף.

 

דיוק ואיזון מחודש של תפקודי הגוף

 

עיסוי רגליים הוא רגע אמיתי של רגיעה, סוגריים של רווחה בדיוק בשבילכם. העיסוי מפעיל את זרימת הדם ומרגיע את מערכת העצבים, מסייע בהעלמת מתח הנצבר במהלך שגרה מעייפת ומשחזר את הרמונית אנרגית הגוף על ידי השבת הרווחה הפיזיולוגית והאיזון הרגשי.

 

רפלקסולוגיה בכף הרגל מסייעת לגילוי נכון של תפקוד לקוי של איברים וטיפול בהם. ניתן להקל על פתולוגיות מסוימות כמו מיגרנות, הפרעות עיכול, הפרעות שינה או עייפות ממושכת, במקום לצרוך חומרים סינתטיים.

 

המטפלים מתמקדים לא רק בנקודות הכאב שישנן, אלא לוקחים בחשבון את הגוף כולו ומעסים את כף הרגל בשלמותה.

 

גירוי עצבי ודם

 

כף הרגל כוללת קצות עצבים רבים אשר מסייעים לנו לחוש את השטח ולהיות חלק בלתי נפרד מסביבתנו. עיסוי כף הרגל מגרה את קצות העצבים הללו, תוך שמירה על אותה מערכת בכוננות. טיפול ממושך וחוזר מקדם את זרימת הדם וניקוז הלימפה. אם, למשל, אתם סובלים מרגליים כבדות ונפוחות, מסאז לרגליים יקל על אותה תחושה לא נעימה.

 

הרפיית שרירים ייחודית

 

המעבר העדין רפטטיבי של האצבעות מעל קשת כף הרגל מעניק הרפיית שרירים, דבר המסייע בהפחתת מתח ובהפחתת עייפות. עזרה זו חשובה ביותר כיוון שכפות הרגליים נוטות להיות דחוסות זמן בתוך נעליים קשיחות וצרות. זו הסיבה אגב, שלחלוץ נעליים בסוף יום ארוך היא אחת התחושות הטובות בעולם!

 

הנה 4 טיפים לביצוע עיסוי לרגליים באופן עצמאי

 

1. סיבובים וכיוונים

בשיטה זו, יש להשתמש בשתי הידיים כאשר יד אחת אוחזת את הקרסול והיד השניה אוחזת את אצבעות הרגליים. סובבו את כף הרגל בעדינות פעם אחת לימין ופעם אחת לשמאל. חזרו על הפעולה מספר פעמים ותחושו בהקלה.

2. מתיחות ולחיצות

גם כאן, נשתמש בשתי הידיים. ביד אחת נפעיל לחץ קל על העקב וביד השניה נפעיל לחץ קל על גב כף הרגל למשך מספר שניות. חזרו על הפעולה מספר פעמים עד לקבלת תחושת שחרור.

3. טיפול בגיד אכילס

גיד האכילס נמצא בחלקה האחורי של כף הרגל, מעל העקב והוא אחראי לתנועת הכפיפה של כף הרגל. תפסו את הגיד בעדינות באמצעות האגודל והאצבע ולחצו קלות מספר פעמים. 

4. משיכות וניעורים

תוכלו למשוך כל אצבע בכף הרגל בנפרד ובעדינות, או את כל אצבעות הרגליים בו זמנית כלפי חוץ. לסיום, נערו את כף הרגל כולה.

 

כיצד להכין שמן לעיסוי כפות רגליים?

כדי להשלים את עיסוי הרגליים העצמאי שלכם, הנה מתכון להכנת שמן עיסוי נהדר לכפות הרגליים שיחסל לכם את הנפיחות והכבדות.

מצרכים:

3 טיפות שמן צמחי איכותי- שמן קלנדולה (נוגד דלקת, מגמיש עור, מרגיע אדמומיות)

3 טיפות שמן מנטה (מגביר עירנות, מעורר אנרגיה)

4 טיפות שמן לבנדר (מרפא רקמות עור- פצעים, חתכים, עקיצות וכוויות)

5 טיפות שמן רוזמרין (מסייע בהפחתת כאב ומטפל בבעיות עור)

אופן הכנה ושימוש:

ערבבו את השמנים יחד בקערה. משחו את שתי הידיים בשמן ועסו את כפות הרגליים לפי השיטה המועדפת עליכם בעדינות. פעולת המסאז תחדיר את השמנים לעור ובכך נסייע לטיפול למקסם את תוצאותיו.

 

לסיכום, טיפול רפלקסולוגי מקצועי מסוגל לאבחן ולטפל בליקויים בריאותיים רבים בגוף כולו באמצעות התבוננות בטיב כף הרגל. הטיפול נכלל ברפואה משלימה ומהווה מזור לסובלים מכאבים ומחלות כל איברי הגוף. 

אל תזניחו את האיבר הכל כך חשוב הזה, הוא יחזיר לכם הרבה בריאות!

Saleograph

Saleograph

קבעו טיפול עכשיו - כי מגיע לכם!